16 Temmuz 2014 Çarşamba

METEORA..GİZEMİN GÜZELLİĞİ....

2012 yılı sonbaharında karayolu ile yunanistan'a 4 gecelik gezimizin tamamı rüya gibiydi..beklediğimin çok üzerinde güzel yerler görmek, güzel insanlar tanımanın dışında, kardeş ülke ;) yunanistan'ın enfes yemekleri özellikle musakkası, sirtaki gecemiz, ermeni arkadaşlarla yapılan engin sohbetlerimiz, rehberimiz, aracımız, karayolu ile yapılan gayet güvenli yolculuğumuz, yol boyunca süryani şarabı ile yaşanan coşkular ve defalarca gelirim dedirten final....Yunanistan'a mutlaka gidin ama bir kere de kara yolu ile geçiş yapın...Şöyle bir farkı var, oldum bittim bu duyguyu sevmişimdir; Türkiye'den çıkıyorsun, kısa bir süre sonra başka bir ülkeye giriş yapıyorsun, bu duyguyu hep sevdim..Uçak yolculuklarında bunu tam yaşayamıyor insan..Yaşanmalı mı derseniz, bana göre evet detaylarıyla farklı bir duygu...Bütün yolculuğu anlatmak isterdim, çok keyifliydi, her dakikasıyla aklımı seveyim iyiki gelmişim dedim..Daha önce de Yunanistan'a gitmiştim ama Selanik, Atina, Kavala, Meteora,İskece,Gümilcine'yi bu kadar sindirerek gezememiştik...

Bu şehirler arasında bir tanesine hayran oldum...


Bir gece konakladığımız Meteora..Öğleden sonra, havanın griliği ve yağmur eşliğinde, şehre girdiğimizde, bir an bir film setinde gibi hissettim..Muhteşem tabiat oluşumu, kayalıklar arasında tertemiz, yemyeşil, gizemli bir yerleşim yeri..Kayalıklar o kadar dik , o kadar birbirine ve konaklama alanlarına yakın ki, her biri üzerinize yıkılacakmış gibi..Kayalıkların diğer özelliği hepsi siyahi renkteler...sağanak yağmur altında kısa bir şehir turu yaptıktan sonra, virajlı, yemyeşil, doğa harikası görüntüler eşliğinde, keşişlerin yaşadıkları manastırlara ulaştık..İnsan bakmaya doyamıyor, kayalıkların tepesine, ulaşımın neredeyse imkansız olduğu noktalara manastırlar yapılmış..Nasıl yapmışlar, nasıl inşaa etmişler gördüğünüzde inanamıyorsunuz..Bunlardan birkaç tanesi hala aktif..Yani, içinde keşişlerin yaşadığı, tam bir manastır hayatının yaşandığı birkaç manastır var..Doğrusu tabiat o kadar muhteşem görünüyordu ki, ben manastırın içine kadar ulaşmaya vakit ayıramadım..

Zaten onlarca dik merdiveni tırmanarak ulaşım sağlıyorsunuz ve epey vakit alıyor....Manastırın içi ile ilgili yeterince bilgi alıp fotolarıyla yetindim, çünkü özellikle yağmur varken, manzaranın güzelliğine neredeyse dondum kaldım...Manastırdan, Meteora'ya indikten sonra şehrin gecesi de, temizliği, sükuneti, yunan lokantaları da ayrıca muhteşem...Meteoray'ı en kısa zamanda görmeniz tavsiyesi, dileği hatta umudu ile bu güzel Yunan şehrinden sizlere bahsetmek istedim...Öneriyle gidilen yer her zaman en iyisidir ;) Meteora'da akşam kahvesine çıkmayı da ihmal etmeyin çok şirin mekanları var...Ayarlayabilirseniz, gece yarısından sonra yağmur da olsun :) iyi geziler .......


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder